Weer een weekend voorbij - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu Weer een weekend voorbij - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu

Weer een weekend voorbij

Blijf op de hoogte en volg Thijs

09 September 2012 | Denemarken, Videbæk

Vrijdag morgen ben ik begonnen met voeren. Heb daarna nog graskuil voor het jongvee bloot gemaakt waar we nu aan begonnen zijn dat is voor een groot gedeelte zaadhooi. Smiddags hebben we nog wat dingen voor mijn stage opdrachten door genomen en heb ik daar nog wat aangemerkt en moest om half 5 nog even gaan melken want er was een werknemer ziek geworden. daarna heb ik de kalfjes drinken gegeven en gevoerd. en toen zijn we bij huibert op de koffie geweest en een rondje gelopen. die melkt ook ongeveer 220 koeien en een buitenmelker 40 tands carousel. dat was ook wel mooi om te zien. Zaterdag morgen dacht ik dat er een gekalft had maar zag geen kalf dus ik dacht zal wel gaan kalven maar toen kwam ik met het voeren er achter dat er een kalf in de sleufsilo lag dus de vaars had wel gekalft. toen ben ik verder gegaan met voeren toen in het jongvee ging voeren reed maike (4 jaar) mee met de sjofel. Toen hebben we nog wat koeien behaldeld en bekapt en toen was het rond 11 uur en toen zijn we gestopt met werken vrije middag dus. hun gingen met het gezin naar de dierentuin. Ik ben william om half 4 gaan halen want we gingen naar trekkertrek hier in de buurt. chris backx en thijs moerenhout deden ook nog mee. daarna rond 12 uur snachts zijn we bij Marc beltjens frikandellen gaan bakken. William bleef slapen en vandaag zijn we nog een hele ronden gereden naar ringkobing en daar naar de mac geweest en naar de haven veel over het platteland gereden ook al kwamen we eigenlijk bijna geen huizen tegen. Toen ik hem naar huis bracht hebben nog bij een friettent gegeten maar we namen een grote friet maar het leek wel een familie friet.

gr Thijs

  • 10 September 2012 - 14:21

    Monique:

    ha Thijs,

    leuk dat je het naar je zin hebt en regelmatig met William afspreekt! Ook Thijs M al enkele keren gezien! Volgens mij spreken de veehouders in Denemarken ook altijd af aan het einde v/d stageperiode om eens met z'n allen bij elkaar te komen voor een feest-/bbq-avondje, dus gezeligheid troef!
    oh ja, vraagje, hoe heb je die mastitiskoe behandeld? Omdat je later ook schreef dat je zelf geen medicatie mag toedienen? Gebruik je dan cremes of homeopathische middelen ofzo, of extra veel uitmelken? Of doe je dat 'illegaal' en is er toch wat medicatie voor eigen gebruik achter de hand (in dat geval maar niet op de site zetten, dan lees ik het in je stageverslag wel terug... ;-)!
    Verzoekje, wil je je stukjes per dag iets duidelijker noteren, bijv spatie ertussen of datum erbij/ Wij mstraks alle stukjes nl tellen en nu is het een lap tekst (die overigens wel prima wegleest).
    leuke foto's, veel plezier en ga zo door!

    groeten,
    monique Botermans

  • 10 September 2012 - 20:16

    Lieke:

    Hee broertje!

    Leuke verhalen allemaal!
    Ook fijn dat je nog leuke dingen in het weekend kunt doen :-)
    Die friet heb je toch wel opgekregen hè?!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Videbæk

Stage Denemarken

Recente Reisverslagen:

23 September 2012

Weer thuis

21 September 2012

het zit er weer op.

18 September 2012

de laatste week gaat snel

16 September 2012

Het laatste weekend weer voorbij.

14 September 2012

Weekend
Thijs

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 15956

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 22 September 2012

Stage Denemarken

Landen bezocht: