Nog maar anderhalve week - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu Nog maar anderhalve week - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu

Nog maar anderhalve week

Blijf op de hoogte en volg Thijs

12 September 2012 | Denemarken, Videbæk

Maandag morgen ben ik begonnen met voeren. daarna hebben we nog droge koeien en pinken naar de potstal verzet en nog wat pinken behandeld die mortolaro hadden. we hebben ook nog 3 koeien bekapt die krom liepen. smiddags hebben we nog een pink bekapt die voor krom liep. en om half 4 ben ik begonnen met melken. savonds nog wat aan verslagen gedaan.

dinsdag morgen ben ik begonnen met de gras en mais kuil bloot maken en daarna ben ik gaan voeren. van half 11 tot half 1 heb ik aan me verslagen gewerkt. Smiddags zijn we lekke band van de weideman weggaan brengen en nog naar de case dealer geweest om een v-snaar terug te brengen. om half 4 ben ik weer gaan melken.

vandaag ben ik weer begonnen met voeren. daarna heb ik een koe in de veewagen geladen die naar de slacht moest toen ben ik het bedrijf gereden waar het jongvee staat en daar hebben we de stier van 2 jaar die bij de pinken liet ook in de vee wagen gejaagd. en toen kwam kwamen ze de stier en de koe ophalen en konden ze zo van de veewagen in de vrachtwagen lopen. vanmiddag zijn we bij corné de hoon op de koffie geweest. vanmiddag moest ik weer om half 4 melken en daarna de kalfjes nog drinken gegeven.

groetjes