Gras weer in de kuil - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu Gras weer in de kuil - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu

Gras weer in de kuil

Blijf op de hoogte en volg Thijs

06 September 2012 | Denemarken, Videbæk

Gisteren morgen ben ik begonnen met de koeien te voeren en daarna het jongvee. Mathijs had gras gekocht en dat moest gisteren ingekuild worden. het was zo'n 30 ha. ik ben om 11 uur begonnen met het gras te ruggen en ik was om half 5 klaar met ruggen. bij het hakselen hier gaat er een kar achter de hakselaar en dan gebruiken ze 3 karren en met 2 trekkers gaan ze de volle karren heel de tijd lossen. toen ik klaar was met ruggen ben ik de sjofel gaan helpen vastrijden met de trekker. we waren om 8 uur klaar met kuilen en kuilafdekken en toen konden we beginnen aan het avond eten. Ik ben op tijd naar bed gegaan want voelde me niet zo fit. iedereen hier in huis is verkouden en er had er al een griep dus het heerst hier in huis. Vanmorgen ben ik weer begonnen met voeren. Daarna kwam de veearts die komt elke 2 weken anders mag je hier niet zelf de medicijnen toedienen aan de koeien en dan worden alle koeien na gekeken die de laatste 2 weken hebben gekalfd voor slepende melkziekte. paar koeien voelen of ze zuiver zijn en of ze cystes hebben. Smiddags ben ik de schudder terug naar Mark beltjens gaan brengen die we hadden geleend voor het stro schudden. daarna nog wat opgeruimd rond het erf. om half 4 ben ik gaan melke en waren om kwart voor 6 klaar en toen ben ik al avond gaan houden want ben redelijk moe nog niet helemaal fit.

de groeten

  • 08 September 2012 - 22:51

    Tante Marina:

    Hey Thijs,
    Hopelijk ben je weer fit. Zo niet, dan van harte beterschap.
    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Videbæk

Stage Denemarken

Recente Reisverslagen:

23 September 2012

Weer thuis

21 September 2012

het zit er weer op.

18 September 2012

de laatste week gaat snel

16 September 2012

Het laatste weekend weer voorbij.

14 September 2012

Weekend
Thijs

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 15958

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 22 September 2012

Stage Denemarken

Landen bezocht: