Hallo - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu Hallo - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu

Hallo

Blijf op de hoogte en volg Thijs

04 September 2012 | Denemarken, Videbæk

Maandag morgen ben ik begonnen met voeren. daarna heb ik nog een koe behandeld met mastites. Heb nog een bigbag naar Erik gebracht daar staat 100 stuks jongvee. Smiddags zijn we langs marco gegaan. De oude stage van John Verschuuren. (John goed bezig geweest mee die boxen zetten ziet er mooi uit.) Toen we daar van terug kwamen heb ik de kalfjes nog drinken geven maar we moesten nog opschieten want om half 8 savonds begon een opendag. Die open dag was op een melkvee bedrijf die ongeveer 400 jersey's melkt. De uiers en benen waren allemaal goed. hij molk nu op 9500 liter per jaar per koe en over 2 of 3 jaar wilde die op 11000 liter zitten. daar nog wat nagebuurt er waren nog meer stagelopers. er waren ook nog 2 stagelopers van de has. vanmorgen ben ik weer begonnen met voeren. en daarna kuil bloot gemaakt. toen ben ik begonnen met de sleufsilo leegmaken want er moet morgen gras in gekuild worden wat Mathijs gekocht heeft. smiddags een v-snaar gaan halen was een ritje van een uur. Toen was mark op de koffie dus rest van de middag niks gedaan. savonds kalfjes drinken gegeven en wagen die we van christ backx hadden geleend terug gebracht.

de groeten

• 05 September 2012 - 17:51

Tim:

haa thijs

Zo te lezen gaat alles goed. Das mooi!
    De stage zal wel voorbij vliegen, nog een goeie 2 weken
    en dan is de groep weer compleet! haha.
    Ik wens u nog een leuke tijd en tot over een paar weken!

Groente

• 05 September 2012 - 18:22

Opa En Oma :

Hallo Thijs,
    De tijd vliegt, je bent al weer over de helft van je stageperiode.
    Wij gaan aftellen, jij ook?
    Een hele fijne tijd daar nog verder en tot kijk.
    Groetjes van opa en oma