Hallo iedereen - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu Hallo iedereen - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu

Hallo iedereen

Blijf op de hoogte en volg Thijs

29 Augustus 2012 | Denemarken, Videbæk

Maandag morgen hebben we eerst gevoerd. Toen heb ik samen met Igor de strohokken van de kalfjes tot 4 maanden uitgemest met de weidemann. Smiddags en savonds ben ik het stro gaan schudden want hij hield gisteren een droge dag maar de nacht van maandag op dinsdag had het al weer geregend. Gisteren hebben we weer eerst gevoerd. Daarna kwam de loonwerker strohakslen met een John deere 7930 en die kon het maar amper trekken. dat gehakselde tarwe stro wordt in de ligboksen van de koeien gebruikt om op te strooien. savonds hebben we nog wat papieren uitgeprint en nagekeken want vandaag kwamen ze koeien drachtig voelen en jongvee omdat Mathijs nog drachtige pinken voor de export wou verkopen. Vanmorgen zijn we weer begonnen met voeren. Toen kwamen ze drachtig voelen en ben ik de iglo's gaan schoonspuiten want we kregen te veel last van diarree bij de jonge kalfjes. Eind van de middag en vanavond ben ik al een deel stro bij elkaar gaan ruggen en hopen dat het nu een keer droog blijft en dan komen ze morgen pakken persen en dan kunnen we het stro binnen rijden.

De groeten