Weekend - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Videbæk, Denemarken van Thijs Vermeeren - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Thijs

14 September 2012 | Denemarken, Videbæk

Donderdag morgen ben ik begonnen met de koeien te melken. naar het melken heb ik de kalfjes gevoerd. daarna heb ik de droge koeien en het jongvee nog gevoerd. Toen heb ik nog 3 kalfjes bij de drinkautomaat weggehaald die geen melk meer kregen die heb ik naar de andere kant op stro gedaan. De rest van de ochtend heb ik aan me stage verslagen gewerkt en smiddags ook nog. smiddags kwam de Nieuwe praktikant Olex een jongen uit Oekraïne die komt hier anderhalf jaar werken. Om half 4 ging ik melken en olex kwam toen al helpen hij spreekt engels en hij loopt nu regelmatig met mij mee want als ik straks klaar ben met mijn stage moet hij mijn werk over nemen dat is nu dus goed voor me engels.

vanmorgen ben ik weer begonnen met melken. daarna kalfjes drinken gegeven. Daarna heb ik de droge koeien en jongvee gevoerd. toen heb ik nog een koe bekapt die stinkpoot had. daarna hebben we de potstal nog op gestrooid. smiddags hebben er rust gehouden tot we om half 4 weer moesten gaan melken. Naar het melken heb ik de kalfjes weer drinken gegeven en voer aangeschoven. het was vandaag echt naarjaars weer veel wind en regen veel grote buien vandaag.

gr thijs